Hemma i Morton for forsta gangen

Hej!
Nu ar jag hos Jack och Kristine.
Jag tror inte att jag kommer skriva om allt an om NY och det, det kanns lite konstigt att sitta vid datorn sa lange forsta dagen. Jag ar ganska trott nu ocksa. Hahah, nu ringde deras telefon :) Konstig signal :)
Mitt plan blev forsenat, det var en 5aring som skulle aka ensam, men han blev radd sa han gick av. Och efter det behovde dom fylla pa tanken igen. Sa jag var valdigt nervos nar jag kom, bade darfor, att jag inte hade ringt och for att traffa dom. Saklart. Det var Jack, Kristine, Miriam och Alyssa som motte mig pa flygplatsen. Alyssa ar deras kompis typ, hon gick pa den skolan jag ska ga pa. Dom hade en skylt :D Det blev lite spanndtystnad efter ett tag. Nar vi skulle hamta bagaget och sa. Sen nar vaskorna kom sa kom min typ forst, men jag visste inte att det var den for dom hade kollat igenom den sa bandet satt inte pa, och den var oppen, sa jag trodde att den hade gatt SONDER! Gud vad pinsamt det var... Men sen nar vi kom hem sa markte jag att den hade en san dar lapp i. Att dom hade kollat igenom den. Tur..
I bilen blev det ocksa lite spannt. Visste inte riktigt vad man skulle prata om. Kristine satte pa radion som spelar, hor och hapna; Velvet (!) Svensk musik pa hog niva, hahahha.
Dom visste inte vad/vem det var sa da beratta jag att hon var fran Sverige :)

Morton har jag inte sett sa mycket av an, det regnar just nu. Men det forsta man ser ar en kyrkogard ;)
Dom visa mig runt i huset. Det ar ganska litet, men det ar fint.
Det var pisamt, hehe, jag skulle ga pa toa, men jag hitta inte laset, sa jag gick och fraga vart det var, och jack sa att det inte fanns nagot :O oooookeeeeej? Men han sa att han skulle satta pa ett las om jag ville hahahah
Lite pinsamt om nan kommer in?

Miriam ar typ sjuk, jag vet inte vad det ar, hon blev typ sjuk igar sa dom. Hemlangtan sa dom att dom trodde att det var, men jag tror hon spydde forut. :S
Hoppas hon inte aker hem bara, trakigt for mig isafall. Sjalvisk :P

Jag gav presenterna forut med, dom verkade gilla alla :D
kubbet speciellt, och kexchokladen :P Alyssa var har da nar dom oppnade presenterna :)
Men Miriam var pa hennes rum da, sa hon har inte fatt sin an.

Jag ska ga i 11th grade, fick jag veta  precis nyss, jag maste valja vilka klasser jag vill ta.

Jag ar sviiiinhungrig, vi fick ingen mat pa sista planet, och jag fick tva mackor innan.Sa jag vill inte ta nagot just nu, jag vet att jag far, men jag vagar inte. Inte just nu :S
Dom tyckte det var askonstigt att jag tog smor och bara en skinka pa min macka forut. :P

Nej, men jag ska val ga och va lite social nu da, men vad ska jag saga/fraga?
Blir lite halvjobbigt ibland ;P

Samtalsamnen ar efterlysta just nu :P
Imorgon ska vi kopa skolgrejer och bestamma vilka klasser jag ska ha, skolan borjar pa onsdag. :S

hejda for nu ;)

Kommentarer
Postat av: elin

ehh..samtalsämne?? hmm... om dom drömde något inatt..hahaha :D ne jag vet inte.. ska till skolan nu iallafall och ta skolfoto.. önska mig lycka till.. Pappa säger att du ska hålla huvudet högt och kallt

Pusselipusspuss

2008-08-25 @ 08:07:05
Postat av: elin

ehh..samtalsämne?? hmm... om dom drömde något inatt..hahaha :D ne jag vet inte.. ska till skolan nu iallafall och ta skolfoto.. önska mig lycka till.. Pappa säger att du ska hålla huvudet högt och kallt

Pusselipusspuss

2008-08-25 @ 08:07:27
Postat av: Otto



Nu kråmar jag mej!!

Ja blir så Glad att Du kommit fram vet Du!!



Är Du Dum älskling??

Varför inte äta när Du får?? Förstår inte alls...

Och Prata.. Du brukar ju prata så mysigt med mig. Gör likadant vetja.

Förresten!! Den där Cat måste Du ta reda på precis ALLT om! Henne ska jag ha koll på!

Esy babe

2008-08-25 @ 09:09:49
Postat av: Otto

Toalås.?!



Tänk på mej då!!!!

Jag måste alltid tömma blåsan och bajja när nå´n hänger över mig och glor...

Skaffa dej perspektiv vännen.

2008-08-25 @ 11:53:47
Postat av: Ebba

haaalåå därute =) det är typiskt dig att bli hungrig i fel tillfällen .. låter i alla fall som det kommer bli bra!! jag håller tummarna för att dom ska fixa ett lås till dig, annars skickar jag ett stabilt kombinationslås, det lovar jag ;D

puss puss på dig!! <33

2008-08-25 @ 17:05:43
Postat av: Mamma

Hej Gumman!

Skönt att Du är Framme! Hoppas att Du sovit gott och att Du är mätt och Go!

Försök spänn av och låt det vara lite tyst. Det kommer... Säg att Du är trött efter resan. Fråga om Du kan slappa i soffan ett tag, se en såpa eller nå´t. Ge Jack och Kristine ett stort leende. Det skulle nog kännas skönt för dom.

Hur mår Miriam? DET kan ju vara ett samtalsämne - åtminstone med henne. Hon blir nog glad för omtanke om hon är sjuk av hemlängtan.



Tänk på oss bara lite lagom mycket!

Gör dig hemmastadd och Ha Det BRA!

2008-08-25 @ 17:17:14
Postat av: Homer Simpson

yo dude!



samtalsämnen..? hmmm.. what about kninnornas situation i afganistan? haha, du kan ju alltid lägga in några saftiga kommemtarer om presidentvalet. Amanda kan jun hjälpa dig, Hilary Duff!! hahahha x)



UNDERBART med toan utan lås! Då blir det juh lite spänning varje gång! "hmm, undrar vem som kommer in idag??" hahah lol!



Jag tycker att allt låter jätte bra:) MEN! you have to eat for fuc*s sake! Du får väl norpa nåt lite diskret! x)



Saknar o älskar dig!! <3



2008-08-25 @ 20:37:48
Postat av: Johanna&Johan&Tyra

Vad kul att du har en blogg!! Ska bli jättekul att följa dina äventyr!! Lycka till på första skoldagen!

2008-08-25 @ 20:45:23
Postat av: Mormorbror Göran

Hej Linnéa! Nu har jag läst ifatt. Usch så spännande! Du måste berätta vad Du gjorde i NY. Och så om toalåset förstås; kan Du inte försöka hålla Dig?

Förslag på samtalsämnen: 1. den snälla mormorbrorn i Uppsala, 2. mat i Sverige och USA, 3. hur är deras jobb? 4. brukar de åka på semester? 5. har man inte toalås i USA? 6. musik 7. baseball 8. basketboll 9. football 10. soccer (ska Du spela?) 11. lärarna i skolan 12. vad tycker de om Dina kläder? 13. vad gillar de att göra på helgerna? 14. Otto 15. Elin 16. Eric 17. pingisbordet 18. pingismästaren från Uppsala 19. Linköping 20. vad brukar de se på TV? 21. vad brukar Du se? 22. du måste nog gå på toa 23. presidentvalet 24. Bush 25. Island 26. mormor och morfar 27. mamma och hennes jobb 28. pappa och hans jobb 29. vad finns det att se i Washington? 30. deras bil(ar?) 31. spelar de kort? 32. gillar de bio? 33. tycker de om att bli utfrågade om allt mellan himmel och jord? 34. farmor och farfar, 35. OS, 36. har de några goda råd att ge dig om skolan?, 37. har de några syskon? 38. vädret, 39. mormorbror i Uppsala

2008-08-27 @ 21:55:37
Postat av: Your friend The Fjortizzzzz

HOLLLLA !

eller

Hello som man kanske bode säga, men jag tycker Salut låter bäst ;D





SKIIIIIIIT STALLET KMR OM TYP .. EHM IKVÄLL O SKIVER MER!!

RÅÅÅÅÅÅDAMPPP :P <33333333333333

WE LOOOOOOVE YÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

Ps. gör sånna där skyltar i slöjden typ "upptaget" o "ledigt" till toan asså :P <33 ds.

2008-08-28 @ 18:13:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0