Drug-free day :)

Grattis Eric <3

Okej, idag har det hant mycket mina vanner.
Min dag borjade med att min vackarklocka ringde vid klockan 6. Valdig otrevligt tidigt.
Varfor utsatte jag mig for denna anstrangning? Jo, jag skulle aka pe en Fieldtrip med min leadership class!
Sa vid 7.15 sa var jag vid skolan. Det var inte jatte manga som foljde med kanske runt 10 stycken.
Vi akte med bussen i ungefar en timme och sen var vi framme vid en stor kyrka dar vi skulle vara.

Hela dagen handlade om droger, alkohol, grupptryck, och olika konsekvenser.Om olika mal i livet helt enkelt. Dom hade valdigt bra olika talare (vadsagerman..?) och  typ olika ' stationer' som man kunde ga till. Jag var i den rosa gruppen, med Kelsey och folk fran andra skolor. Forst sa lyssnade alla grupperna pa en bra talare; Fran Vernaza. Han pratade mest om hur killar och tjejer ar olika och hur vi beter oss nar vi blir aldre och om droger och vad dom kan gora med dig, och att det inte bara ar dom 'samre' eleverna som haller pa med dom, utan aven dom med bra betyg och dom som ar bra i olika sporter ocksa. Det marks verkligen att droger och sant ar vanligare har och tydligen mycket lattare att fa tag pa ocksa.

Efter hans forelasning, kan man nog anda kalla det, sa gick min grupp vidare till ett rum som handlade om bilolyckor. Det var riktigt hemskt. Valdigt viktigt, jag forstar varfor dom hade den dar, men det var riktigt hemskt. Det var tva ambulansforare som var dar och pratade, dom visade bilder och berattade om hur mycket det verkligen hjalper att anvanda bilbalte. Bilderna var som sagt riktigt hemska, och jag tyckte det var riktigt jobbigt att vara dar inne. Det tog aldrig slut liksom, det kom en hemsk bild efter en annan, den andra varre en den forsta. Och jag tyckte lite synd om dom yngre som var i samma grupp som jag, jag ar anda 17 ar och ni marker ju hur jag tog det. Men det var fortfarande en riktigt bra presentation.

Vart nasta stopp var hos en rappare, LaMar Hudson, som var helt drogfri. Han hade aldrig druckigt eller tagit en enda drog i hela sitt liv, aven om alla hans kompisar hade hallt pa med det, sa hade han aldrig fallit for grupptrycket.
Han var riktigt rolig. Han pratade om allt fran om hur att han var radd for hundar och att han brukade klippa sin systers har nar hon sov nar han var yngre. Riktigt bra. Jag fick hans skiva ocksa, OCH jag fick den signerad! YEY! Riktigt cool person, right there.

Sen var det lunch. Vi fick pasta och kyckling. Och annat. Under lunchen sa fick vi "NoStank you" solglasogon och dom hade utlottnig av olika T-shirts fran No stank you. No stank you jobbar ocksa mot droger och rokning. 

Efter lunch sa gick vi till var sista grej for dagen, tyvarr sa kunde vi inte ga till alla olika saker. Det var en kvinna som pratade om hur olika reklamer paverkar oss, och hur en reklam ar gjord sa den ska tala till en speciell grupp av manniskor. Har ni tankt pa hur mycket reklam vi ser pa bara en dag? Det ar tv, datorer, tidningar, posters som ar uppsatta pa stan, trojor.. Jag vet inte vad. Hon sa ett nummer av det antal vi sag. Men det kommer jag inte ihag, det var valdigt hogt iallafall.

Efter den sista stationen sa fick vi fylla i ett papper och sanna saker, det skulle egentligen ha varit en avslutningssak for alla grupperna ocksa, men dom flesta akte hem igen efter den sista stationen. Sa tillslut sa var det bara vi fran Morton kvar. heheh. Och da hade dom utklottning. I oforsig sa var det for alla som hade varit dar, men anda. JAG VANN!  JAG VANN EN KAMERA! (hur komiskt ar val inte det.. hehe) Det ar helt otroligt!! Jag vinner aldrig annars! Jag vann inte en anda gang under hela mitt hogstadiear, dar det var utlottning om en biobiljett varje manad, men turen har vant! YES!
SUCK IT!
Vi hade extrem tur fran var skola och fick i stort sett dom basta priserna. Tim fick en Ipod, Camille fick en digital fotoram och sa vidare. Sen sa fick vi ocksa varsin NoStankYou T-shirt. :D

Dom hade verkligen lagt ner mycket pengar och tanke for denna dagen. Alla stationer jag kom till var riktigt bra, med bra talare, som gjorde det intressant att lyssna pa om man ar tonaring, det var inte att dom stack upp pekfingrest och sa; Sa har far ni inte gora, for att jag sager sa! Nej, dom var riktigt bra allihopa.

Efter denna dagen sa hade jag ocksa en Softballmatch. En annan skolbuss kom och plockade upp mig, Louisa och Kayla vid kyrkan och vi korde vidare mot var match. Vadret var inte det basta, det regnade och blaste, vilket resulterade med att jag froze my balls off. Dom brukar inte spela nar det regnar, men eftersom vi anda vad dar sa spelade vi iallafall. Det gick faktiskt ganska bra for mig anda. Jag traffade bollen dom flesta gangerna. Jag fick springa ocksa, till the first base, for tydligen far man inte springa och undvika att inte bli "taggad" nar man springer tydligen. Och det gjorde jag saklart.. Sa det blev en out for mig >.< haha


Lunch at the church.
 
Fun busrides!

Min hjarncell ar overanstrangd..
 
Bilder med min nya kamera!!

For some reason sa blev detta inlagg aldrig publiserat. Men har ar det iallafall :D

Kommentarer
Postat av: Mormorbror Göran

Och vilken tur att det blev publicerat! Det var ju otroligt intressant och välskrivet. Vilken bra dag, och vad bra att Du tog allt så positivt och med så mycket allvar. Jag tror detta var Ditt bästa inlägg hittills. - Och Grattis Eric en dag för sent! Jag förstod av något tidigare inlägg att Du var på väg att bli tonåring. Och nu är Du där! Och Linnéa, Du har för första gången någonsin en tonårig brorsa, det är stort. - Här i Sverige är det förresten en ganska stor nyhet att en av Seattles båda tidningar, Seattle Post-Intelligencer, har lagts ner. En så stor stad och bara en tidning?

2009-03-25 @ 22:57:08
Postat av: Pappa

Stort grattis till kameran. Vad bra att de andra stack, så att det blev lättare att vinna. Superintressant dag med mycket att fundera över

2009-03-26 @ 15:17:13
Postat av: Otto

KlokDu!

2009-03-26 @ 17:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0