Ortodoxiska judar

hej victoria, min enda läsare.

Idag har du och jag varit på arbetsförmedlingen för att lära oss om vad som komma skall när vi har tagit studenten och blir arbetslösa. Jag blev stressad och du visste i princip redan allt vad om det som sades. Sedan begedde vi oss till skolan för att där påbörja vårt nya tema som handlar om FN. Jag ska jobba med Israel och klä ut mig till en ortodox jude, du vet en sån med svart kappa, svart hatt och korkskruvar på båda sidorna om hatten. Jag kommer äga. Så hårt. Jag behöver bara komma på ett roligt namn så är jag ready to roll.

Som du vet så håller jag just nu på med att skriva om designade barn, sånna som ändras genetiskt för att antingen se ut på ett visst sätt, få vissa egenskaper eller för att kunna hjälpa ett sjukt syskon. Men dethär vet du ju redan, så jag förstår inte riktigt varför jag skriver det en gång till. Troligen för att ha någonting att skriva om.

Igår betalade jag in så att jag innom snar framtid kommer få hem ett paket med en potentiell vit klänning att kunna ha på mig den 8 juni då jag springer ut på katedrals trappa och troligen aldrig sätter min fot därinne igen. Sad moment just nu, snyft.

Jag har hämtat min balklänning, den är fin. den ligger i en påse nere i källarn. jag vågar inte ta upp den, är rädd att nåt kommer hända med den.

Nu tjatar du på mig att jag ska hjälpa dig med annat.
Syns på facebook kompis.
tjarrå


Linnea, den ortodoxa juden från Israel.

Kommentarer
Postat av: Magdalena

jag läser :O

2012-03-11 @ 12:00:08
URL: http://mariamagdalenaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0